Una estrategia de promoción turística para el municipio de Tocaima/Cundinamarca
Trabajo de grado - Pregrado
2019-07-04
Universidad Colegio Mayor de Cundinamarca
Dentro de las actividades turísticas es importante generar estrategias de promoción que
contribuyan a reconocer un destino turístico a nivel regional, nacional e internacional. El
objetivo del presente trabajo es determinar cuál es la estrategia de promoción más
adecuada que dé a conocer al municipio y en la que logre la participación de los diferentes
actores de la comunidad en las actividades turísticas a través de su percepción, identidad
e imagen del municipio.
Para llevar a cabo el trabajo, se hizo un estudio de campo, utilizando herramientas de
recolección de información como entrevistas, encuestas, reuniones con los encargados de
turismo en la alcaldía; y se tuvo en cuenta el manual de branding de la OMT y el plan
Director de Turismo de Andalucía España. Within tourism activities, is important that promotion strategies which contribute to the
recognition a destination at a regional, national and even international level. The objective
of this research is to determine the most appropriate promotion strategy to be implemented
in Tocaima Cundinamarca, while integrating all the participants of tourism activities and
identifying their perception, looking variables such as perception, identity and image. In
order to bring about the research, a fieldwork was carried out, using information gathering
tools such as interviews, surveys and meetings with tourism managers in the mayor's
office. The UNWTO branding manual was also taken account, as a promotion strategy.
With the results obtained it was determined that the most appropriate promotional strategy
to apply in Tocaima, is the creation of a tourism brand identifying the perception, identity
and image of the destination. additionally, a promotion tourist plan was created.
- ACE. Turismo [208]
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